Tuesday, 18 December 2012

Brogagaga Hill



Helloo there ! Heheh. Nampak x tajuk entry tu mcm al kepelikkan sikit ( Eh, suke2 aku je melakukan penambahan dan penolakan ayat di situ ). Muehehe. Anyway, sbnarny aku nk cerita hiking Broga Hill kira-kira 2 mnggu lpas. Hamboih ayat aku, kalah budak amik spm. Pny lar skema noks. Sekali sekala jadik skema jap ( ke mmg aku nie skema?teettt. ) hahaha. Okay2 panjang pulak ayat-ayat cinta aku nie. Eh jap, tu bukan tajuk lagu Rossa ke?hahah suke2 kau je kn Bella. Cut it off Bella , cepat sikit cerita nie, nk tgk cite Hindustan kejap lagi nie. Lyn feeling tgk Hindustan petang2 sambil hujan turun dgn lebatnya. Cewaahh. Haha. Jom ikuti kisah pengembaraan ktorang hiking Broga hill ! *drums roll* jengg3.

Okay, tadi aku ade ckp ' ktorang ' kan? Actually aku g hiking dgn cousins aku. Ade dlm 10 org. Pagi-pagi buta lagi weolls da bangun. Haha nmpk x semngat juang tinggi tu nk panjat Broga, bangun awal2. Hehehe. Pukul 3 pagi weolls da bangun mandi siap2 k. Nampak x kesungguhan kami y sgt lah ketara tu. huhu. Walaupun mengantuk sbb 3 jam je tido, tapi x pe, demi negara ! Ececehh ayat over plak. Hahahh. Then lebih kurang pukul 5 lbh weolls gerak dari Taman Melawati dan lebih kurang pukul 6 tu da sampai n kami singgah masjid utk solat subuh dulu.


Selepas solat, weolls pun gerak ke Broga y x jauh dari masjid tu. Tepat pukul 6.20, bermula lah pendakian kami si pendekar bujang x lapok. Hahaha sbb y pergi semua x kawen lagi ok, sbb tu x lapok maaaa. Haiyaa. Ape pasal wa sulah cakap cina nie?bhahaha. Okay, masa panjat tu punye lar gelap tahap ape da. Luckily, cousin ade bwk torchlight ! Phewwh! Nasib baik ! Kalau x, meraba cari pokok lar kau nak panjat dlm gelap2 mcm tu. fuuhh, nk cerita pengalaman panjat Broga hari tu, isshh3 sgt-sgt lar penat dan dah x berdaya lagi nk panjat sebenarnya. Tapi di sebabkan hari tu iolls pakai jersi Harimau Malaya, tiba2 jd gagah nk habiskan pendakian tu. hahahaha. Ayat mak, x bole di
terima langsung! Bhahaha. Alhamdulillah, even penat sampai rasa tenaga semua da hilang dek kerana di sedut oleh Broga, akhirnya sampai jgk. Finally ! Happy sgt2!



Finally ! At the top of Broga Hill ! Yeayy! We make it ! Sunrise. SubhanaAllah. Amazed with the scenery. :)














No comments:

Post a Comment