Tuesday 8 January 2013

Cerita cuti 2

Assalamualaikum semua. Cewaah kemain lagi title entry nk berepisod episod kan. Kikiki. Sebenarnya ada lagi cerita, memandangkan tgnku sudah penat utk menaip bagai jadi cerita yg sebelum ni mcm tergantung je kan?perasan x?nasib baik korang x perasan. haha. Tak ada salam tak ada bye2 tahu2 abis mcm tu je. Hehe. Maap kan ler iolls yep. Jom sambung kisah kononnya aku bercuti dkt Terengganu tu ye. Okay, here we go! Vroom vroomm..

Okay, pada keesokan harinya, kami pun gerak ke Kuala Terengganu. Nk tahu x?eceh, mst nk tahu kn?haha. sepanjang jalan nk ke Kuala Terengganu tu hujan punya lar lebat x berhenti henti uolls. Dalam hati punye lar risau takut tersekat dlm banjir di sebabkan ada jalan y ke KT tu dah di penuhi air seakan akan nk banjir da. Eh, knpe cara aku cerita nie skema semacam je?? -_-" da mcm nk msuk pertandingan Bahasa Melayu plak. Haha. Agak agak klau aku msuk, menang x?Suka suka aku je. Oh ye, lupe nk ckp. Korang phm x KT tu ape?paham2 sendiri lar yep, penat oo nak taip panjang panjang nama KT tu. Muehehe. Nmpk sgt malas nye tu. harap korang paham :P

(1) See?tu lar proof y menunjukkan jalan y nk ke KT hampir2 banjir. Nasib baik sempat sampai KT. Alhamdulillah :)

Finally, kami smpi ke Batu Buruk Beach Resort y sgt lar cantik batu nya. Haha. Mana ade buruk batu dia. Sape ckp ha? Meh bg taw cepat. cewah. Jgn hanya menilai pada nama wokeyh?Wahh gituu. Haha. Sesampai kami d sana pun dah lewat petang, jadi kami hanya keluar utk mengisi perut yg dah berkeroncong mcm2 lagu. Lagu zapin, lagu rock semua ada. Cakap je. Hahaha.

So keesokan pagi nya aku punye lar excited bgn awl sbb nk mndi swimming pool. Maklum lar, kt ruma mne ade swimming pool. Heheh. Even x pandai swimming pun semangat taw uolls. Haha. Malu je. Aku pagi2 lagi dah sibuk ajak cousins mandi swimming pool. Apa lagi, terjun lah kami ke dlm swimming pool y sgt sejuk air nya. Heheh. Ha, nie part yg paling kelakar aku rasa. Nk taw x ape y kelakar tu?ktorang main bola sepak pantai uolls. Haha da lar dgn baju basah basah, lps tu main bola plak. Then buat undi, team aku majority semua perempuan oo. Sgt x aci. Huh. Eceeh, konon merajuk lar tu. tapi tapi tapi, even majority perempuan pun semangat taw ktorang main sbb nk menang pnye pasal. Sampai satu bola kat pihak lawan tu, berkerumun kat situ lima enam orang team aku. Hahaha. Nmpk x excited nk menang tu?huhu. Sgt sgt kelakar main bola sambil tergelak gelak. Sampai nk semput dah aku rasa.

(2) Ha, nie lar bukti nya aku ngn teammates bersungguh sungguh nk menang. Haha. Sampai satu bola tu, ramai berkerumun. Aku y pkai tudung hitam inner kuning n baju stripes tu. haha.

(3) Nie lah dia, goalkeeper kami yg berwibawa dan sgt2 bersungguh sungguh menjaga gol kami drpd di bolosi oleh pihak lwn. Ececeh, dah mcm pengulas bola sepak plak. Dah boleh ganti Zainal Abidin Rawop nie (abis lar Zainal Abidin Rawop x boleh cari makan lps nie). Hahaha. Kesian kesian.

(4) See, kt depan goal pn kami boleh jatuh. Haha masa nie excited nk score pnye pasal, tup tup skali jatuh daaa. Da mcm nangka busuk daaa (Mcm dlm cite P Ramlee). Muehehe. Mmg sgt sgt kelakar masa nie.

Mmg sgt sgt susah main bola kt pasir. Wondering, mcm mana lar org masuk pertandingan bola sepak pantai tu eh?aku main sekejap dah rasa penat sbb susah pasir tu, mcm berat je nk sepak bola n berlari. Hehe. Apapun, itu lah keseronokkan y terakhir sbb tgh hari tu dah nk bersiap balik ke KL. It was fun !

Okay, till then. See yaa ! :)











No comments:

Post a Comment