Wednesday 9 January 2013

I'm full. Food overloaded. :D

Assalamualaikum ! :)
Hello Holla Horas Mingglaba ~
Haa mesti korang tak tahu ape bende lar si Bella nie merepek kan kan? Hah, da agak da ! I'm a mind reader taw. Mihmihmih. Gelak dgn penuh bangganya. Ape tu?gelak mcm kucing je aku rasa. Erk? kucing gelak bunyi mcm tu ke?? Korang pena dengar kucing gelak tak?of course lah tak kan. Kucing hny tahu mengiyau ngiyau je. Hahaha bahasa melayu aku memang A++ betol. So sape agak agak nk tuisyen dgn aku, aku kasi free jek. Tak payah bayar. Kihkih.

Oh yes hampir terlupa plak aku pasal meaning greetings aku kat atas tu. almaklum lah, nenek udah tua cu. heheh. Bile masa ntah kahwin. Tup tup jadi nenek plak kau kan. Anyway, berbalik kepada each words greeting aku tadi tu kan. Hello holla aku rasa korang semua tahu kan?haa nie yg cek nk ceghita nie. Horas dan Mingglaba tu meaning dia lebih kurang sama je mcm Hello cuma lain dari perkataan je. Horas tu berasal dari Indonesia, belah Sumatera Utara. Tak silap aku suku kaum ape ntah nama dia. Aku tahu pun sebab dulu aku pergi holiday dekat Sumatera Utara tu lar. Tak silap aku masa form 4. Nah, no wonder lar aku dah lupa. Okay, Mingglaba tu plak berasal dari Myanmar. Tapi yg unik nya perkataan ' Mingglaba' nie, ia bole d gunakan tak kira pagi ke tgh hari ke petang ke malam ke. Pendek kata, in just one word, it include everything.

Oh ye, dari mana aku tahu perkataan Mingglaba tu?sebenarnya lecturer aku masa diploma dulu yg ajar. Dia org Myanmar. So lepas introduce himself, dia pun ajar lah sikit bahasa Myanmar dia. Muehehe. * tiba tiba tringat kenangan masa belajar dengan dia *.

Eh, aku suke cite panjang panjang yg tak ada kene mengena dgn tajuk entry kn? Okay, tersebut lah kisah... (Nada syair). Haha. sabtu lepas aku keluar jalan jalan dgn abah. Kami pegi Alamanda. Aku masa tu memang dah lama craving nk mkn Johnny's. tu mmg faveret aku. So abah pun bawak lar aku pegi mkn Johnny's yg sungguh lazat lagi kan sedap itu. Order punye lar byk sbb craving punye pasal and yes, aku sgt sgt happy! Hihi. One more thing, Vanilla Milk Shake yg aku order tu sgt sgt sedap as I'm a vanilla lover ! Thumbs up ! Mihmihmih. Paling aku suka kalau mkn dgn abah kan, abah mesti letakkan makanan tu kt pinggan aku. Tolong ambil kan. Tolong kupaskan kulit udang. Hehe sweet sgt abah. abah sgt sgt caring dan penyayang. Di sebabkan punye lar byk abah and aku order, kene lar habiskan. Kalau tak, membazir. Tak elok membazir ye kwn kwn. So dgn perut aku yg sudah penuh mcm tin sardin tu aku gagahkan jgk nk abiskan semua tu. fuyyoo, mmg kenyang sgt sgt. Alhamdulillah rezeki. Hehe.

Nah, nie lar dia gambar yg menunjukkan sgt sgt byk abah and aku order. Kihkih.
Okay, till then. See ya !
Thanks for reading this !
Assalamualaikum.
Much love, Bella Azlan.















No comments:

Post a Comment